آموزش واریز به کیف پول

آموزش واریز به کیف پول

برای خرید و فروش در ایرانکس بیت، نیاز به داشتن ریال یا ارز دیجیتال دارید. در صورتی که هیچ ارزی در کیف پول های نرم افزاری یا سخت افزاری تان ندارید، باید به بخش خرید ریالی رفته و از طریق خرید ریالی، ارز موردنظرتان را تهیه کنید. اما اگر در کیف پولی خارج از ایرانکس بیت، ارزی دارید، می توانید به سادگی آن را به کیف پول صرافی تان منتقل کنید. مراحل واریز به کیف پول ایرانکس بیت بسیار ساده است.

در این آموزش مراحل واریز انواع ارزها از جمله بیت کوین، اتریوم و... به کیف پول ایرانکس بیت را آموزش می دهیم.

مراحل واریز به کیف پول ایرانکس بیت

در این آموزش ما نحوه انتقال ارز ترون از یک کیف پول خارجی به کیف پول ایرانکس بیت را آموزش می دهیم. نحوه واریز به کیف پول ایرانکس بیت برای سایر ارزها نیز مشابه همین آموزش است. فقط برای واریز باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه آن را نیز توضیح می دهیم.

  • قبل از هر چیزی ابتدا وارد حساب کاربری تان در سایت ایرانکس بیت شوید.
  • بعد از ورود به حساب از دو قسمت می توانید وارد صفحه واریز به کیف پول شوید. حالت اول این است که از منوی سمت راست صفحه گزینه "کیف پول اسپات" را انتخاب کرده و از زیر منوی باز شده" گزینه "واریز" را انتخاب کنید. حالت بعدی این است که از بالای صفحه حساب کاربری، بر روی لینک "کیف پول" کلیک کرده و گزینه "واریز" را انتخاب کنید.
واریز به کیف پول ایرانکس بیت- دکمه ورود به صفحه واریز
واریز به کیف پول ایرانکس بیت- دکمه ورود به صفحه واریز 2
  • بعد از آن وارد صفحه ای مشابه تصویر زیر می شوید که در آن باید کیف پول Tron خود را انتخاب کنید. در قسمت "رمز ارز" بر روی لیست کلیک کنید و ارز ترون را از لیست انتخاب کنید. همچنین می توانید در کادر جستجو نام Tron (یا TRX) را وارد کنید تا سریع تر به این ارز برسید.
ارز ترون را از لیست پیدا کرده و انتخاب کنید تا اطلاعات کیف پول ترون بارگزاری شود.
ارز ترون را از لیست پیدا کرده و انتخاب کنید تا اطلاعات کیف پول ترون بارگزاری شود.
  • بعد از انتخاب ارز ترون، اطلاعات این کیف پول در صفحه بارگزاری می شود. آدرس کیف پول ترون شما در صرافی ایرانکس بیت با شبکه های انتقال مختلف مشخص شده است. هر یک از شبکه ها را که انتخاب کنید، آدرس کیف پول، متفاوت خواهد بود. (نکته: اگر در رابطه با انتقال ارز در شبکه های مختلف اطلاعی ندارید، در ادامه آموزش به شما این موضوع را توضیح خواهیم داد.)
  • به عنوان نمونه ما در این بخش، شبکه TRC-20 را برای انتقال ترون انتخاب کردیم. آدرس کیف پول ترون در شبکه TRC-20 به دو صورت بارکد و کد متنی نمایش داده می شود. می توانید کد را کپی کنید یا اینکه بارکد را توسط دستگاه دیگری اسکن کنید.
انتخاب شبکه برای واریز ارز به کیف پول ایرانکس بیت
برای انتخاب شبکه انتقال، باید مطمئن شوید که پلتفرم کیف پول مبدا نیز، از شبکه های فوق پشتیبانی می کند یا خیر؟ انتقال حتما باید از طریق شبکه ای انجام شود که هم مبدا و هم مقصد، آن را ساپورت می کنند.

نکته خیلی مهم: برای انتقال هر ارزی شبکه های مختلفی وجود دارد. فرستنده ارز باید ارز مورد نظر را از همان شبکه ای انتقال دهد که گیرنده آدرس آن شبکه را ارسال کرده است. ارسال از یک شبکه اشتباه منجر به از دست رفتن دارایی خواهد شد. برای انتخاب شبکه انتقال، باید مطمئن شوید که پلتفرم کیف پول مبدا نیز، از شبکه های فوق پشتیبانی می کند یا خیر؟

  • حالا وارد کیف پول تراست ولت، یا هر کیف پول دیگری که ترون هایتان را در آن نگهداری می کنید بشوید. در کیف پول مبدا وارد کیف پول ترون شده و حتما (تکرار می کنیم حتما) شبکه TRC-20 را برای ارسال ارز انتخاب کنید. شبکه انتقال ارز دقیقا باید همان شبکه ای باشد که آدرس آن را در کیف پول ایرانکس بیت انتخاب کرده اید. اگر فرد دیگری می خواهد ارز ترون را برای شما ارسال کنید، حتما به او بگویید که از کدام شبکه ارز را برایتان بفرستد.
  • سمت فرستنده، آدرس کیف پول ایرانکس شما را کپی کرده و در صفحه برداشت از ترون خودش وارد می کند. در نهایت تراکنش تایید می شود. بعد از آن TXID به فرستنده ارائه می شود که سند انتقال ارز است. از فرستنده بخواهید تا TXID تراکنش را برایتان ارسال کند.
  • آیدی تراکنش را در بخش TXID (در صفحه کیف پول ترون) وارد کرده و تایید کنید. به این صورت واریز به کیف پول ایرانکس بیت تکمیل خواهد شد.
واریز به کیف پول ایرانکس بیت- دکمه تایید شماره تراکنش
شناسه تراکنش را در این بخش وارد کنید و دکمه تایید را بزنید

فرقی نمی کند که خودتان از کیف پول دیگری به کیف پول ایرانکس بیت ارز واریز می کنید، یا اینکه شخص دیگری این ارز را به حسابتان منتقل می کند؛ در هر صورت فرایند واریز به کیف پول ایرانکس بیت مشابه مراحلی است که توضیح دادیم. شما باید اول آدرس کیف پول مورد نظرتان را در یک شبکه بخصوص پیدا کنید. سپس فرستنده، با ورود به کیف پول خودش، به بخش برداشت ارز رفته و در بخش آدرس، آدرس کیف پول شما را وارد کند. در نهایت بعد از تایید تراکنش یک لینک تراکنش به فرستنده داده می شود. از فرستنده بخواهید تا لینک تراکنش را برایتان ارسال کند.

نکات مهم در واریز ارزهای دیجیتال به Iranexbit

مساله واریز و انتقال ارزهای دیجیتال موضوع بسیار حساسی است؛ چرا که عده زیادی به دلیل عدم آگاهی، دارایی شان را در این فرایند از دست می دهند. نکته مهمی که در انتقال ارز (واریز و برداشت) وجود دارد، این است که شبکه انتقال ارز به درستی توسط فرستنده و گیرنده انتخاب شده باشد. اگر این فرایند به اشتباه انجام شود، متاسفانه دارایی شما در شبکه از بین می رود و امکان برگشت ارز وجود ندارد.

هر ارزی برای انتقال از شبکه های مختلفی استفاده می کند. این شبکه ها کارمزدهای مختلفی دارند. برای مثال در ایرانکس بیت می توان ترون را از طریق شبکه های BNB Beacon Chain (BEP2)، Ethereum (ERC20)، Tron (TRC20) و BNB Smart Chain (BEP20) انتقال داد. اما باید مطمئن شوید که طرف فرستنده، برای انتقال به چه شبکه هایی دسترسی دارد. اگر فرستنده شما هم به هر کدام از شبکه های فوق برای انتقال ترون دسترسی داشته باشد، آنگاه می توانید ارز را در همان شبکه توافق شده منتقل کنید. برای مثال ما در این آموزش ترون را در شبکه TRC-20 یا همان شبکه Tron منتقل کردیم.

هر یک از این شبکه ها کارمزد متفاوتی برای جابجایی دریافت می کنند؛ بنابراین بهتر است از قبل در رابطه با کارمزد انتقال ارز مطمئن شوید و روشی را انتخاب کنید که هزینه کمتری بابت انتقال دریافت کند.